MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1- SÖZLEŞMENİN
TARAFLARI
SATICI: İKBAL TURİZM TİC. LTD. ŞTİ.
ADRES: CUMHURİYET MAH. ATATÜRK CAD. NO:55/D POLATLI/ANKARA
VERGİ DAİRESİ: POLATLI V.D. VERGİ NUMARASI : VD. 4700039655
TELEFON: 03126232602
Web Adresi: www.karemis.com.tr
E-posta: [email protected]
ALICI
Adı/Soyadı Varsa Ünvanı:
Adresi:
Telefon:
E-posta:
MADDE 2- SÖZLEŞMENİN KONUSU: İş bu
sözleşmenin konusu, Alıcının Satıcıya ait sakliorman.com web sitesinden
elektronik ortamda sipariş verdiği, sözleşmede bahsi geçen nitelikleri haiz ve
yine sözleşmede satış fiyatı belirtilen mal/hizmetin satışı ve teslimi ile
ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. Alıcı, satışa konu mal/hizmetlerin
temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. satışa
konu mal/hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve ?cayma? hakki konusunda bilgi
sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve
sonrasında mal/hizmeti sipariş verdiğini iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve
beyan eder. sakliorman.com sitesinde ödeme sayfasında yer alan ön bilgilendirme
ve fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3- SÖZLEŞME TARİHİ: Satıcı
tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha sözleşme alici
tarafından ............. tarihinde imzalanarak kabul edilmiş ve bir nüshası
alıcının mail adresine mail gönderilecektir.
MADDE 4-MAL/HİZMETİN TESLİMİ,
SÖZLEŞMENİN İFA YERİ VE TESLİM ŞEKLİ: Mal/hizmet, alicinin teslimini talep
etmis olduğu .......... adresinde ............'a teslim edilecektir.
MADDE 5- TESLİMAT MASRAFLARI VE
İFASI: Teslimat masrafları alıcıya aittir. Satıcı, web sitesinde, ilan ettiği
rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı satıcıya aittir. Teslimat;
stoğun müsait olması ve mal bedelinin satıcının hesabına geçmesinden sonra en
kısa sürede yapılır. Satıcı, mal/hizmetin siparişinden itibaren en geç 30
(Otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on)
günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli
ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı mal/hizmetin teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 6- ALICININ BEYAN VE
TAAHHÜTLERI: Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene
edecek ezik, kirik, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo
şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğunun
kabul edildiği anlamına gelir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması
borcu, alıcıya aittir. Mal/hizmetin tesliminden sonra alıcıya ait kredi
kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce
haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya
finans kurulusunun mal/hizmet bedelini Sstıcıya ödememesi halinde, alıcı
kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal/hizmeti ve faturayı 3 (üç) gün
içinde satıcıya göndermekle yükümlüdür. Mal/hizmetin tesliminden sonra alıcı
mal/hizmet üzerinde mal/hizmetin yeniden satılmasına engel teşkil edecek bir
kusur oluşturmuşsa, mal/hizmetin bedelini tazmin etmekle yükümlüdür. Her
durumda da nakliye giderleri ALICI'ya aittir.
MADDE 7- SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Satıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim
edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu mal/hizmet, Alıcıdan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kisi/kurulusun teslimatı
kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz. Satıcı, cayma beyanının kendisine
ulaşmasından sonra 10 (on) gün içinde mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli
evrakı iade eder. Mal/hizmeti 20 (yirmi) gün içinde iade alır. Haklı
gerekçelerle satıcı, sözleşmedeki ifa süresi dolmadan alıcıya eşit kalite ve
fiyatta tedarik edebilir. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını
düşünüyorsa, sözleşmenin ifa süresi dolmadan alıcıya bildirir. Ödenen bedel ve
varsa belgeler 10(on) gün içinde iade edilir. Garanti belgesi ile satılan
mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden arızalı veya bozuk olan
mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için satıcıya
gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri Satıcı tarafından
karşılanacaktır.
MADDE 8- SÖZLEŞMEYE KONU MAL/HİZMETİN
ÖZELLİKLERİ: Mal/hizmetin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm
vergiler dâhil satış bedeli sakliorman.com adlı web sitesindeki mal/hizmet
tanitim sayfasında yer alan bilgilerde ve iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası
sayılan faturada belirtildiği gibidir.
MADDE 9- MAL/HİZMETİN PEŞİN FİYATI:
Mal/hizmetin peşin fiyatı sipariş sonu ürün ile birlikte müşteriye gönderilen
fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 10- VADELİ FİYAT: Mal/hizmetin
satış fiyatına yapılan vadeye göre fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura
ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 11- FAİZ: Her yıl Türkiye
Cumhuriyeti Hükümetinin belirlediği faiz oranından ve her halde %30‘dan fazla
olamaz. Alıcı çalıştığı bankaya karşı 13. md. hükmünce sorumludur.
MADDE 12- PEŞİNAT TUTARI:
Mal/hizmetin peşinat tutarı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile
birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 13- ÖDEME PLANI: Alıcının,
kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda siteden seçmiş olduğu
taksit biçimi geçerlidir. Taksitlendirme işlemlerinde, Alıcı ile kart sahibi
banka arasında imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi
kartı ödeme tarihi banka ile alici arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir.
Alıcı, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve
ödemelerini takip edebilir.
MADDE 14- CAYMA HAKKI: Alıcı,
sözleşme konusu mal/hizmetin kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
tesliminden itibaren 7 (yedi) gün içinde cayma hakkini kullanabilir. Cayma
hakkinin kullanılması için ayni süre içinde Satıcıya e-posta ile bildirimde
bulunulması ve mal/hizmetin 15. md. hükümleri çerçevesinde ve iş bu sözleşmenin
ayrılmaz parçası olan ve sakliorman.com web sitesinde yayınlanmış olan ön
bilgiler gereğince, ambalaj ve içeriğinin denenirken hasar görmemiş ve yeniden
satılmaya müsait durumda olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3.
kişiye veya Alıcıya teslim edilen mal/hizmete ilişkin fatura aslının iadesi
zorunludur. Cayma hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden 7 gün içinde
mal/hizmet bedeli Alıcıya iade edilir ve 20 (yirmi) günlük süre içinde
mal/hizmet iade alınır. Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer
yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen
mal/hizmetin teslimat ve kargo bedeli Alıcı tarafından karşılanır.
MADDE 15- CAYMA HAKKI
KULLANILAMAYACAK MAL/HIZMETLER: Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek
mal/hizmetler, hızla bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek
kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Ayrıca, her türlü yazılım ve programlarında, DVD, DIVX, VCD, CD, MD, video
kasetlerde, bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemelerinde (toner, kartuş, şerit
v.b) ile kozmetik malzemelerinde cayma hakkinin kullanılabilmesi için
mal/hizmetin orijinal ambalajının açılmamış, bozulmamış ve kullanılmamış
olmaları şartı bulunmaktadır.
MADDE 16- TEMERRÜD HALI VE HUKUKI
SONUÇLARI: Alıcı, kredi karti ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi
çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda
ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet
ücretini Alıcıdan talep edebilir ve her koşulda Alıcının borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde, Alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı Satıcının
oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
MADDE 17- YETKILI MAHKEME: İş bu
sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan
edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri, bu değerin üzerindeki
ihtilaflarda Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Tüketici Mahkemesi bulunamayan
yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri yetkilidir.
SATICI:
ALICI:
Adı Soyadı: ......
Tarih: ......